Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, szukam płyty głównej dla q9450 i ddr2 z możliwością dobrego OC, na dodatek takiej, która pomieści mi 16, ew. 12GB RAM'u. Nie znam się na tym kompletnie, może jakiś znawca płyt jest w stanie mi pomóc.

Opublikowano
3 godziny temu, Radas1561 napisał:

szukam płyty głównej dla q9450 i ddr2 z możliwością dobrego OC, na dodatek takiej, która pomieści mi 16, ew. 12GB RAM'u

16GB DDR2 obsłuży płyta z 4 slotami na RAM, obsługująca kości 4GB w pojedynczym slocie. Większość płyt na DDR2 obsługuje kości 2GB w pojedynczym slocie. Najlepiej szukać płyt z chipsetem P45, bo przy okazji zapewniają one bardzo dobre OC.

Z obecnych na Allegro np: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Możesz nieco taniej kupić na chipsecie P43, ale to zmniejszy potencjał OC np: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Teraz o podkręcaniu procesora C2Q Q9450 i innych na magistrali FSB1333MHZ (FSB procesora 333MHz).

Standardowo wszystkie procesory C2D i C2Q na magistrali FSB1333MHz podkręca się bez problemu praktycznie na każdej płycie głównej (z wyjątkiem większości G41) do FSB1600MHz (FSB procesora 400MHz). Wystarczą do tego pamięci DDR800MHz.

Ustawiamy wtedy mnożnik pamięci na najniższy dostępny w biosie czyli x2 (DDR2 400MHz - tak są widziane w biosie pamięci 800MHz).

Powyżej FSB1600MHz zaczynają się schody. Potrzebujemy:

- pamięci RAM DDR2 powyżej 800MHz czyli np. 900MHz, popularnych 1066MHz lub wyżej, ale takich jest jak na lekarstwo i nie są nam potrzebne do OC procesora - problem rozwiązują płyty z pamięciami DDR3, bo one obsługują RAM 1333MHz

- płyty z chipsetami P35, X38, P45, X48 - wszystkie inne chipsety wymiękają krótko powyżej 1600MHz

- dobrego zasilacza

- dobrego chłodzenia procesora