Jump to content
WinClub
  • 0
Marcel1

Gwarancja czy niezgodność towaru z umową ?

Question

Witam. 15 maja tego roku w sklepie stacjonarnym w moim mieście zakupiłem smartphone Honor 8X . Z różnych powodów dopiero dziś mogłem się nim zająć ( konfiguracja i dostosowanie do swoich potrzeb ). Niestety okazało się, iż telefon w lewym górnym rogu ma jakąś ciemną dość dużą plamę, na ciemnym tle jest ona mało widoczna ale za to już na jasnym dość mocno. Dlatego ma do was pytanie - Czy lepiej jest oddać telefon na gwarancję czy też lepiej oddać go do sklepu jako towar niezgodnych z umową ?

Co byście mi radzili zrobić ?

Z góry dziękuję za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Jaki nie zgodny  z umową !?

Nikt Ci go na takiej zasadzie nie przyjmie  .telefon do serwisu.

Możesz  palić  " głupa "  z tym  opisem co  podałeś tutaj   może ? wymienią na inny  egzemplarz ? - wątpliwa  sprawa za dużo czasu  od zakupu.

Próbować zawsze warto  - więc próbuj .

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
19 minut temu, woj_ani217 napisał:

Jaki nie zgodny  z umową !?

Nikt Ci go na takiej zasadzie nie przyjmie  .telefon do serwisu.

Możesz  palić  " głupa "  z tym  opisem co  podałeś tutaj   może ? wymienią na inny  egzemplarz ? - wątpliwa  sprawa za dużo czasu  od zakupu.

Próbować zawsze warto  - więc próbuj .

Powodzenia

Dlaczego tak sądzisz ? 

Zgodnie z tym :

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

mam 6 miesięcy na to :

Cytuje

Niezgodność musi istnieć w chwili wydania towaru. Kupujący powinien udowodnić, że towar jest niezgodny z umową oraz, że niezgodność istniała w chwili wydania towaru. Ustawodawca ułatwia kupującemu wykazanie, że istniała ona w chwili wydania towaru, wprowadzając domniemanie, zgodnie z którym w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wszystko zależy na jakiego cwaniaczka trafisz  !

"   Uprawnienie obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy można zrealizować dopiero, gdy:

sprzedawca nie zdoła uczynić zadość naszemu żądaniu naprawy albo wymiany w odpowiednim czasie (przy określaniu odpowiedniego czasu bierze się pod uwagę rodzaj towaru oraz cel, w jakim został nabyty),

naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności. "

Kolego  Marcel1   ja jestem  jak najbardziej  po Twojej stronie ,ale z doświadczenia też wiem  że jak kupujesz  osobiście  w sklepie  to najpierw  trzy naprawy a potem   wymiana  a czas leci  a  Ty   dzwonisz

z " budki "  a nie z nowo z zakupionego telefonu.

Dlatego też  napisałem próbuj  -  jednego  bierzesz na huki  a z drugim  spokojnie a jeszcze z innym  na strachy wszystkimi urzędami  świata, ja  też  od razu żądałbym  wymiany na nowy.

Jak  Tobie się uda  ?  oby  wymiana na nowy albo zwrot kasy bo te przepisy  są niby  za klientem  ale tak napisane że interpretować  można  je różnie i co do sądu  się kłócić !? - oby nie .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
44 minuty temu, woj_ani217 napisał:

Wszystko zależy na jakiego cwaniaczka trafisz  !

"   Uprawnienie obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy można zrealizować dopiero, gdy:

sprzedawca nie zdoła uczynić zadość naszemu żądaniu naprawy albo wymiany w odpowiednim czasie (przy określaniu odpowiedniego czasu bierze się pod uwagę rodzaj towaru oraz cel, w jakim został nabyty),

naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności. "

Kolego  Marcel1   ja jestem  jak najbardziej  po Twojej stronie ,ale z doświadczenia też wiem  że jak kupujesz  osobiście  w sklepie  to najpierw  trzy naprawy a potem   wymiana  a czas leci  a  Ty   dzwonisz

z " budki "  a nie z nowo z zakupionego telefonu.

Dlatego też  napisałem próbuj  -  jednego  bierzesz na huki  a z drugim  spokojnie a jeszcze z innym  na strachy wszystkimi urzędami  świata, ja  też  od razu żądałbym  wymiany na nowy.

Jak  Tobie się uda  ?  oby  wymiana na nowy albo zwrot kasy bo te przepisy  są niby  za klientem  ale tak napisane że interpretować  można  je różnie i co do sądu  się kłócić !? - oby nie .

 

Dlatego właśnie chcąc być przygotowanym na wszystko, jutro idę do lokalnego Rzecznika Praw Konsumentów i zobaczę co on mi doradzi. Dzwoniłem też do Huawei Polska aby dowiedzieć się co i jak - Tak na marginesie to spotkałem się naprawdę z fachową obsługę, co mnie cieszy. Jutro wrzucę też fotkę wyświetlacza abyście sami mogli zobaczyć jak to wygląda. Dzięki za pomoc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

No. Sprzęt oddany do sklepu i przyjęty z tytułu rękojmi czyli jako niezgodnych z umową. Zobaczymy co z tego wyniknie. Zgodnie z zapowiedzią macie tu fotkę wyswietlacza abyście sami mogli przekonać się o co chodzi

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

:good3:   i  o to chodziło.

Ewidentnie widać  że  wyświetlacz  walnięty  (  widać jak kontrola jakości  działa że takie coś puścili !? )  dobrze  że  tak  podeszli do reklamacji .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information