gasparus Posted February 11, 2021 Report Posted February 11, 2021 Taki temat od jednej zaprzyjaźnionej klientki: Pacjent A wysłał wiadomość e-mail w styczniu do pacjenta B. Pacjent B nie dostał wiadomości. Pacjent A zgłosił się "z awanturą" jak to kulturalnie bywa u nas w kraju, do pacjenta B: "Eee, Panie! Gdzie jest odpowiedź na mojego majla" Pacjent B: "Panie, a jakiego majla? By mi Pan przysłał to bym odpowiedział." Pacjent A twierdzi, że wysłał i ma ją w wysłanych itd. nie dostał żadnej zwrotki i takie tam. Pacjent B twierdzi, że nie otrzymał, że nie ma w żadnym SPAM. Zero. Null. Pacjent A zrobił (podobno) FORWARD wiadomości z wysłanych, która dotarła do pacjenta B z całą treścią itd. - i tu powiedzmy, że jest OK Pytanie: Czy gdziekolwiek zostaje jakiś ślad, że wiadomość z której zrobiono FORWARD(tudzież, przekaż/prześlij dalej) była faktycznie ze stycznia, a nie zrobiona na szybko na lewego e-maila dzisiaj, a nie w styczniu i przesłana dalej? Przy przesyłaniu dalej, oczywiście wskakuje nam formułka: W dniu 2021-02-11 17:20:18 użytkownik A <A@wp.pl> napisał: 1) Ale - To można przecież edytować i wklepać sobie nawet i zeszły rok, godzina 09:00. Więc to nie jest w ogóle miarodajne. 2) Można sprawdzić "szczegółowe nagłówki wiadomości" - ale na ogół jest tam tylko data+godzina wejścia wiadomości na serwer pocztowy, dane SMTP serwera i takie tam. 3) Czy jedyna możliwość ustalenia zamieszania, to jest kontakt z administratorem serwera i analiza logów serwera pocztowego pod kontem (czy 10 stycznia na serwer chciała w ogóle wejść wiadomość z e-mail pacjentA@wp.pl, bo pan A mówi, że tego dnia, o jakiejś tam godzinie wysłał do mnie wiadomość)? Może ktoś z ciekawości drążył kiedyś taki podobny temat? Quote
razor1995 Posted February 11, 2021 Report Posted February 11, 2021 Sprawdzić w logach, czy wiadomość wyszła. Nic więcej tu nie wymyślisz. gasparus likes this Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.