Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Ostatnio wyciągnąłem z szafy starego Dela D520 z zamiarem zrobienia z niego takiego komputera "kuchennego " sprawdzić czasem maila, przepisy ew podpiąć pod tv i odpalić jakiś film . Komputer ma jakiś procesor 2 rdzeniowy i niestety tylko 1 GB ramu ( więcej nie miałem ) Próbowałem instalować na tym Lubuntu na livecd było ok nawet z siecią mi się połączył ale podczas instalacji wywaliło mi błąd "Ubi-partition crashed " na zagranicznych forach nie znalazłem jakichś konkretnych informacji tylko sugestie że jest to jakaś niekompatybilność dyskowa, ale z Linuksa jestem zielony kompletnie . Pomyślałem o XP ( mam nawet na tym laptopie oryginalny klucz ) ale obawiam się że pomijając już bezpieczeństwo które na tym sprzęcie by mnie nie interesowało, to korzystanie z XP w tych czasach może być już nie możliwe ( mówię o komfortowym korzystaniu ) pamiętam że już kiedyś miałem problem z podłączeniem do internetu komputera z tym systemem . Chyba że jest jakaś sensowna modyfikacja ? A może jakiś android ? Dodam że system musi być przystępny w użytkowaniu bo będą z niego korzystać casuale totalni w tych sprawach . 

Opublikowano

Mogę polecić do przetestowania Linux Lite [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] odpowiednia dystrybucja na słabsze laptopy ( komputery )

Opublikowano
Godzinę temu, MonteCristo napisał:

ale obawiam się że pomijając już bezpieczeństwo które na tym sprzęcie by mnie nie interesowało, to korzystanie z XP w tych czasach może być już nie możliwe ( mówię o komfortowym korzystaniu ) pamiętam że już kiedyś miałem problem z podłączeniem do internetu komputera z tym systemem .

Mam na stacjonarce ponad rok czasu xp, internet, yt, starsze gry działają bez zarzutów :)

Opublikowano
W dniu 17.05.2018 o 21:16, Attendd napisał:

Działa bardzo dobrze na takim sprzecie.