bamniur Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Witam!Słowa wstępu:2 dni temu kupiłem nowego laptopa gamingowego - Lenovo Y700-15 80NV00BUPB. Szybka specyfikacja: Intel core i7-6700HQ (4 x 2.6GHz), NVIDIA 960m, 16GB RAM DDR4, 2 dyski (SSD+HDD), system Win10. Mogłoby się wydawać, że nic tam nie może Cię zawieźć. Problem:Cały wczorajszy dzień próbowałem znaleźć źródło problemu, jakim jest wolne łącze internetowe WiFi (do 20Mb/s pobierania, gdzie wysyłanie w normie - 6Mb/s).Internet posiadam z UPC gdzie dają 60Mb/s. Na innych sprzętach w domu wszystko działa poprawnie (również na innym laptopie z Windowsem 10). Karta Wifi to Intel® Dual Band Wireless-AC 8260 Próbowałem wszystkiego co przyszło mi do głowy: - aktualizacja sterownika przez WU, - ściągnięcie sterownika z oficjalnej strony Lenovo (usunięcie starego sterownika wraz z danymi -> Instalacja nowego), - przegrzebałem wszystkie ustawienia karty sieciowej (Moce transmicji, przyspieszacz przepustowości, tryb bezprzewodowy itp.), - zmieniałem tryby nadawania sygnały WiFi (2.4GHz - 5GHz, różne kanały itp.) - wyczytałem, że ludzie mają problem z jakimś Connectify (wydaje mi się, że usunąłem to od strzała albo nigdy nie miałem zainstalowanego) * nie wiem jak w Win10 odpalić lapka w trybie administratora z obsługą sieci Nie umiem sobie poradzić. Czy jest ktoś kto spotkał się z podobnym problemem? Czy jest ktoś kto mógłby mi podsunąć pomysły co mogę jeszcze zrobić?Z góry dziękuję za zainteresowanie postem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor1995 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Connectify to taki wredny program do łączenia się z Wi-Fi, który powoduje problemy, ale żeby go mieć - musiałbyś go zainstalować, bo lenovo samo co nie dodaje Awaryjny odpalisz dając F8 podczas uruchamiania, albo przestawiajac opcje w msconfig. Zmiana na 5GHz nic tu nie da, bo router UPC nie obsługuje tej częstotliwości. Kanał Wi-Fi nie koliduje z innymi ? Wysłane z mojego Y635-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P1O Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Miałem podobnie z notebookiem hp pavilion 15-n070sw. Niskie transfery i gubienie ap. Pomogła dopiero wymiana karty wifi na taką, która nie miała zintegrowanego bluetoooth. Wcześniej nawet wyłączanie bt nie pomagało. Wymiana karty na drugą - taką samą - również bez skutku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Jak już pisałem: zmieniałem kanały nadawania. W moim otoczeniu pokazuje mi jeszcze 2 inne sieci (kanał 1 i kanał 11), więc ja ustawiłem na kanał nr 6.F8 niespecjalnie działa by to zrobić, ale spróbuję z msconfig.Karta wifi jest niby AC (do około 900 Mb/s) a tu takie żarty. Karta wydaje mi się również zintegrowana z Bluetoothem (albo na odwrót), ale Bluetooth wyłączyłem od razu. EDIT:Próbowałem przez msconfig odpalić tryb awaryjny z obsługą sieci, ale żaden z trybów awaryjnych tej obsługi sieci nie otrzymał. Może robię coś źle, może jestem głupi. X,x EDIT 2: Mam wrażenie, że karta nie bardzo chce pracować w standardzie 802.11n. Uprzejmie proszę o pomoc! Nie wiem czy to komuś pomoże, ale nawet w zaawansowanych ustawieniach karty nie widzę trybu 802.11n.Bluetooth specjalnie wyłączony. Z włączonym bluetoothem różnicy nie ma. [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Kolego to ustawienie " szerokość kanału 802.11n dla 2.4GHz " masz otwartą ? jak nie to otwórz i sprawdź ( reszta na ustawieniach domyślnych ) ,a jak to nie działa to jak Ci kolega wcześniej napisał karta do wymiany . Domowym sposobem żebyś był pewny przełóż tą kartę co dobrze działa i jak będzie działać to masz sprawę jasną a przy okazji sprawdzisz może przewody źle podłączyli ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P1O Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 U mnie z wyłączonym bt karta nadal świrowała. Jak nie ma plomby, spróbuj zapakować coś innego. Możesz też spróbować aktualizacji BIOS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Kurczę, laptop kupiłem 2 dni temu i już mam w nim grzebać? Nie bardzo mi się to widzi. Nie mogę pojąć jak można dać 5k w złotówkach za laptopa i żeby nie obsługiwał 802.11n, ale z drugiej strony ma przecież opcję: "szerokość kanału 802.11n dla 2.4GHz". Swoją drogą "woj_ani217" co rozumiesz przez "ustawienie " szerokość kanału 802.11n dla 2.4GHz " masz otwartą ? jak nie to otwórz"? Mam tam do wyboru Automatyczny albo 20Hz i na obu bez zmian. Aktualizację w BIOSie przeprowadzam z poziomu biosu czy UI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Sprawa " szerokość kanału 802.11n dla 2.4GHz " załatwiona czyli sprawdzałeś .Grzebać w nim ? no nie musisz jest na gwarancji możesz im to pieprznąć na ladę i powiedzieć ma chodzić , ale wiadomo jak to nieraz jest tatka latka a i zepsuć potrafią a nie naprawić i czas ! więc jak nie ma plomby to 2 śrubki minuta-sześć i masz sprawdzone.Bios nie powinien mieć na to wpływu - sprawdź najpierw czy jest aktualizacja i czego dotyczy ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4s Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Wyłącz w routerze auto channel i spróbuj na sztywno ustawić tylko jeden kanał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Kanał w routerze ustawiony na sztywno na channel 6. Niemniej jednak to nie wina routera. Na laptopie Samsung R780 (Win7) i Samsung RC730 (świeżo zaktualizowany Win10) net śmiga jak powinien.Karta wifi w tym lapku (Lenovo Y700-15) sprzętowo działa moim zdaniem dobrze, bo pomimo faktu ściągania z obniżoną prędkością (20Mbps (2MBps)) wysyła pliki normalnie (4-6Mbps). Już naprawdę nie wiem gdzie może być błąd. Gdzie coś może ograniczać. Spróbuję jutro zadzwonić do Lenovo/Intel'a zapytać czy spotkali się już z podobnym problemem.Ktoś jeszcze coś? Może jakieś narzędzie diagnostyczne może pomóc? Nie bardzo wiem jakie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 W routerze masz też ustawienia : [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] a jak nie chcesz " grzebać " to najlepiej tak jak napisałeś zadzwoń do nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zauważyłem, że jak daję na "N Only" to widzi sieć ale z jakichś przyczyn nie może się z nią połączyć. Ja to mam tak: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawektor Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Kanał w routerze ustawiony na sztywno na channel 6. Niemniej jednak to nie wina routera. Zobacz na próbę robiąc kanały z automatu. To że na innych działa dobrze nie znaczy że tu musi. Co do routera. Na swoim przykładzie. Mam 128Megabitów/s. Od operatora wziąłem router z Wi-Fi. Zdałem tak szybko jak wziąłem. Na kablu pełna prędkość, na tym ich rautku różnie, 70 było zwykle po restarcie, przeciętnie koło 20 Megabitów/s góra 30. I wyniki były rożne na różnych lapach. Zdałem im ten z wifi, dokupiłem swój (TL-WDR4300) i jest ok na każdym sprzęcie w tym samym pomieszczeniu wynik prawie ten sam. Zawsze ponad 100Megabitów/s. Rożnia się miedzy laptopami nieznacznie, to już może być wina że inne karty, stery itp.. Ale jakoś to wygląda wiarygodnie. I na obu czy na 2.4 czy 5 GHz Masz okazję sprawdzić na innym modemie u kogoś? Edit: antywiry te same na obu sprzętach? Nie ogranicza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Z automatu tylko poprawiło się z 18-19Mbps na 21Mbps (czyli nadal tama sama struktura) Laptop daje rade zarówno z częstotliwościami 2.4GHz jak i 5GHz, ale jak załączam tryb na "N only" to widzi sieć ale nie może się z nią połączyć Antywiry - wszędzie inny. Na tym laptopie z problemem - aktualnie brak. Są tylko zapory systemu win10, ale wyłączanie ich nic nie zmieniło. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez bamniur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 slawektor ma tu rację też z routerem ( światłowód ) wifi od operatora mam problemy i żeby nie końcówka światłowodu to już dawno bym go wypier........ za okno i musiałem u żony w pokoju starego Edimaksa podłączyć żeby miała ok wifi. Jak po ustawieniu routera na N nie możesz się połączyć to wychodzi tak jak karta nie ma N tylko B/G przestaw na B/G i sprawdź a i tą 10 w routerze też ustaw na 6 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawektor Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zawsze się możesz upewnić, wykluczyć idąc z lapiem do kogoś, żeby sprawdzić czy tam też będzie problem. Na 80% zakładam winę rautka, teraz zauważyłem że Masz Cisko, ten sam model co miałem ja. Z tą prędkością z wifi Mój post z maja: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] Te przestawianie w jego ustawieniach nic nie daje, bo raz działa raz nie, przestawia się. konfigurację w nim robiło się mykiem. Wyłączając go i zaraz po włączeniu wchodząc w ustawienia przez neta. Wtedy logowało się jako admin admin, przynajmniej tak miałem w kablówce. Z tym N to raczej wina rautera, na drugim lapku Łapiesz w N? Zawsze się możesz upewnić, wykluczyć idąc z lapiem do kogoś, żeby sprawdzić czy tam też będzie problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 " Zawsze się możesz upewnić, wykluczyć idąc z lapiem do kogoś, żeby sprawdzić czy tam też będzie problem. " i to będzie najlepsza koncepcja cytując klasyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorynek Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Dokładnie - lapka pod pachę i do kogoś innego, aby sprawdzić daną prędkość pod innym ruterem. Ruter od operatora w każdym przypadku(100%) to shit. Wykorzystaj ac swojej karty i kup ruter z obsługą 5GHz i ac. Tu masz najnowsze sterowniki od Intela, możesz jeszcze spróbować: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 W N to mi nawet Smartfon łapie. SGS5 Ściągnąłem nowe sterowniki (ktokolwiek wie jak je znalazłeś), niestety bez zmian.Jutro spróbuję podskoczyć do znajomych zobaczyć czy u nich prędkość będzie lepsza czy bez zmian. Dodatkowo spróbuję znaleźć rozwiązanie poprzez telefoniczną konsultację z Lenovo/Intelem, jeśli to będzie wina Laptopa. Dam znać tak szybko jak się czegoś dowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorynek Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 1. Tak jak ustaliliśmy idź do kogoś i sprawdź prędkość stosowną do jego łącza - po prostu czy osiąga co najmniej 90% teoretycznej przepustowości - nie ma sensu dalej gdybać bez tej podstawowej informacji. Najlepiej oczywiście dla potwierdzenia zrobić więcej testów na różnych łączach i ruterach. 2. Tu znajdziesz najnowsze sterowniki(szybciej niż na stronach producentów podzespołów): [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Poszedłem do znajomej, która posiada również Internet z UPC, ale już z nowszym modelem (brandowanym pod UPC) i przy jej 120Mbps zadeklarowanych przez dostawcę, spokojnie laptop targał 90Mbps. Masakra. 2 dni obwiniania nowego sprzętu. Serwisant UPC jeszcze dzisiaj do mnie wpadnie i jeśli zadecyduje problem z routerem to dostanę nowy. Jeszcze dam znać co i jak. (: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor1995 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Jedno jest dziwne, że tylko na tym konkretnym laptopie masz spadki prędkości, a na innych jest ok. Router masz od UPC, czy swój ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorynek Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zajrzyj do tego tematu. Ja mam bardzo podobną kartę sieciową i jak widać należy na niej korzystać z zalecanego standardu ac. Zainwestuj w dobry ruter 5GHz ac: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] Polecam ci najtaniej taki ruter: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] ten od UPC to shit. Ma on mozliwość jednoczesnej pracy na dwóch zakresach. Dla mniej wymagających zadań możesz przypisać sieć N 2,4GHz, a dla wymagających(pobieranie, gry) AC 5GHz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Wszystko naprawione. Temat do zamknięcia. Winowajcą był router. Niemniej jednak dziwna sprawa, że tylko na jednym laptopie (i to z wyższej półki) nie chciało połączyć z siecią 802.11n. Dostałem nowy router od UPC, pracujący na 2 zakresach (2.4GHz i 5GHz), serwisant wykazał się znajomością tematu i pełnym profesjonalizmem (taka mała reklama : D). Ale kto by myślał, że wina routera, kiedy inne sprzęty działały normalnie na n'ce? :x Dziękuję wszystkim za pomoc. Jesteście wielcy! (: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor1995 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 To powiedz jeszcze jaki router dostałeś, i jaki miałeś wcześniej, opierdzielę gości z działu technicznego w UPC, że dają chłam klientom Wysłane z mojego Y635-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 To masz kolego szczęście że trafiłeś na fachowca w temacie a nie takiego co to się uczy dopiero i to że tak szybko załatwili sprawę to też chyba w kominie zapisać ? - naprawdę jestem pozytywnie zszokowany bo znajoma 8 dni czekała na usunięcie usterki ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Ja zadzwoniłem do UPC, pogadałem z babeczką i mi fachowca jeszcze tego samego dnia wcisnęła. Dostałem Technicolor TC7200, a miałem Cisco EP3925. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorynek Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 No to musisz przełknąć słodko-gorzką pigułkę: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] Sprawdź i zaktualizuj firmware rutera. [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] pierwszy komentarz: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] Powtórzę jeszcze raz dla wszystkich - każdy ruter darowany przez każdego operatora to badziewie najgorszego sortu - nie da się porównać nawet z najtańszym ruterem z wolnej sprzedaży. Zamówienie u chińczyków jest jasno sprecyzowane - ma być najtaniej jak to tylko możliwe i byle tylko w jakiś cudowny sposób przewodziło prąd z punktu A do punktu B oraz coś tam rozgłaszało w sieci wifi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamniur Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Ja tamten router (Cisco EP3925) miałem jakieś 4-5 lat, więc nie wiem o co te narzekania. Sprzęt się w końcu rozsypał - przyszedł fachowiec i wymienił na nowy (nowszy model). Ataki ze strony hakerów? Gry ze steam'a mi ukradnie? Ale swoją drogą dobrze, że przypominasz - jutro zaktualizuję firmware routera <: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Ja zadzwoniłem do UPC, pogadałem z babeczką i mi fachowca jeszcze tego samego dnia wcisnęła. Dostałem Technicolor TC7200, a miałem Cisco EP3925. Kiedyś ale to już sporo czasu temu słyszałem , czy czytałem gdzieś że w routerach Technicolor TC7200 były poważne dziury - chyba już je załatali ? - lepiej sprawdzić ? A z tą babeczką musiałeś chyba ją czymś zauroczyć bo to naprawdę rzadkość żeby tak od ręki mieć sprawę załatwioną. PS. ja herbatę w trakcie pisania zaparzałem a wiktorynek już Ci o tym napisał i ma tu rację w 100 % Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi