Skocz do zawartości

Nowy laptop gamingowy - problem z wifi


bamniur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Słowa wstępu:
2 dni temu kupiłem nowego laptopa gamingowego - Lenovo Y700-15 80NV00BUPB. Szybka specyfikacja: Intel core i7-6700HQ (4 x 2.6GHz), NVIDIA 960m, 16GB RAM DDR4, 2 dyski (SSD+HDD), system Win10. Mogłoby się wydawać, że nic tam nie może Cię zawieźć.

 

Problem:
Cały wczorajszy dzień próbowałem znaleźć źródło problemu, jakim jest wolne łącze internetowe WiFi (do 20Mb/s pobierania, gdzie wysyłanie w normie - 6Mb/s).
Internet posiadam z UPC gdzie dają 60Mb/s. Na innych sprzętach w domu wszystko działa poprawnie (również na innym laptopie z Windowsem 10).

 

Karta Wifi to Intel® Dual Band Wireless-AC 8260

 

Próbowałem wszystkiego co przyszło mi do głowy:

- aktualizacja sterownika przez WU,

- ściągnięcie sterownika z oficjalnej strony Lenovo (usunięcie starego sterownika wraz z danymi -> Instalacja nowego),

- przegrzebałem wszystkie ustawienia karty sieciowej (Moce transmicji, przyspieszacz przepustowości, tryb bezprzewodowy itp.),

- zmieniałem tryby nadawania sygnały WiFi (2.4GHz - 5GHz, różne kanały itp.)

- wyczytałem, że ludzie mają problem z jakimś Connectify (wydaje mi się, że usunąłem to od strzała albo nigdy nie miałem zainstalowanego)

* nie wiem jak w Win10 odpalić lapka w trybie administratora z obsługą sieci

 

Nie umiem sobie poradzić. Czy jest ktoś kto spotkał się z podobnym problemem? Czy jest ktoś kto mógłby mi podsunąć pomysły co mogę jeszcze zrobić?
Z góry dziękuję za zainteresowanie postem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Connectify to taki wredny program do łączenia się z Wi-Fi, który powoduje problemy, ale żeby go mieć - musiałbyś go zainstalować, bo lenovo samo co nie dodaje :) Awaryjny odpalisz dając F8 podczas uruchamiania, albo przestawiajac opcje w msconfig.

Zmiana na 5GHz nic tu nie da, bo router UPC nie obsługuje tej częstotliwości.

Kanał Wi-Fi nie koliduje z innymi ?

 

Wysłane z mojego Y635-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie z notebookiem hp pavilion 15-n070sw. Niskie transfery i gubienie ap. Pomogła dopiero wymiana karty wifi na taką, która nie miała zintegrowanego bluetoooth. Wcześniej nawet wyłączanie bt nie pomagało. Wymiana karty na drugą - taką samą - również bez skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem: zmieniałem kanały nadawania. W moim otoczeniu pokazuje mi jeszcze 2 inne sieci (kanał 1 i kanał 11), więc ja ustawiłem na kanał nr 6.
F8 niespecjalnie działa by to zrobić, ale spróbuję z msconfig.

Karta wifi jest niby AC (do około 900 Mb/s) a tu takie żarty. Karta wydaje mi się również zintegrowana z Bluetoothem (albo na odwrót), ale Bluetooth wyłączyłem od razu.

 

 

EDIT:
Próbowałem przez msconfig odpalić tryb awaryjny z obsługą sieci, ale żaden z trybów awaryjnych tej obsługi sieci nie otrzymał. Może robię coś źle, może jestem głupi. X,x​

 

EDIT 2:

Mam wrażenie, że karta nie bardzo chce pracować w standardzie 802.11n.

 

Uprzejmie proszę o pomoc!


Nie wiem czy to komuś pomoże, ale nawet w zaawansowanych ustawieniach karty nie widzę trybu 802.11n.

Bluetooth specjalnie wyłączony. Z włączonym bluetoothem różnicy nie ma.

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego  to ustawienie   " szerokość kanału 802.11n dla 2.4GHz "  masz otwartą ? jak nie to otwórz  i sprawdź  ( reszta na ustawieniach domyślnych ) ,a jak to nie działa  to jak Ci kolega  wcześniej napisał karta do wymiany . Domowym sposobem żebyś był pewny  przełóż  tą kartę co dobrze działa  i jak będzie działać to masz sprawę jasną a przy okazji sprawdzisz może  przewody źle podłączyli ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, laptop kupiłem 2 dni temu i już mam w nim grzebać? Nie bardzo mi się to widzi.

Nie mogę pojąć jak można dać 5k w złotówkach za laptopa i żeby nie obsługiwał 802.11n, ale z drugiej strony ma przecież opcję: "szerokość kanału 802.11n dla 2.4GHz".

Swoją drogą "​woj_ani217" co rozumiesz przez "ustawienie   " szerokość kanału 802.11n dla 2.4GHz "  masz otwartą ? jak nie to otwórz"? Mam tam do wyboru Automatyczny albo 20Hz i na obu bez zmian.

 

Aktualizację w BIOSie przeprowadzam z poziomu biosu czy UI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa  "  szerokość kanału 802.11n dla 2.4GHz  "  załatwiona  czyli sprawdzałeś .Grzebać  w nim ?  no nie musisz jest na gwarancji  możesz im to  pieprznąć na ladę i powiedzieć ma chodzić  , ale wiadomo jak to nieraz jest  tatka latka a i zepsuć  potrafią a nie naprawić i czas ! więc  jak  nie ma plomby to 2 śrubki  minuta-sześć  i masz sprawdzone.Bios  nie powinien mieć na to wpływu - sprawdź  najpierw czy  jest aktualizacja i czego dotyczy ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał w routerze ustawiony na sztywno na channel 6. Niemniej jednak to nie wina routera.

Na laptopie Samsung R780 (Win7) i Samsung RC730 (świeżo zaktualizowany Win10) net śmiga jak powinien.
Karta wifi w tym lapku (Lenovo Y700-15) sprzętowo działa moim zdaniem dobrze, bo pomimo faktu ściągania z obniżoną prędkością (20Mbps (2MBps)) wysyła pliki normalnie (4-6Mbps).

 

Już naprawdę nie wiem gdzie może być błąd. Gdzie coś może ograniczać. Spróbuję jutro zadzwonić do Lenovo/Intel'a zapytać czy spotkali się już z podobnym problemem.

Ktoś jeszcze coś? Może jakieś narzędzie diagnostyczne może pomóc? Nie bardzo wiem jakie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał w routerze ustawiony na sztywno na channel 6. Niemniej jednak to nie wina routera.

Zobacz na próbę robiąc kanały z automatu. To że na innych działa dobrze nie znaczy że tu musi.

Co do routera. Na swoim przykładzie. Mam 128Megabitów/s.

Od operatora wziąłem router z Wi-Fi. Zdałem tak szybko jak wziąłem.

Na kablu pełna prędkość, na tym ich rautku różnie, 70 było zwykle po restarcie, przeciętnie koło 20 Megabitów/s góra 30.

I wyniki były rożne na różnych lapach.

Zdałem im ten z wifi, dokupiłem swój (TL-WDR4300) i jest ok na każdym sprzęcie w tym samym pomieszczeniu wynik prawie ten sam.

Zawsze ponad 100Megabitów/s. Rożnia się miedzy laptopami nieznacznie, to już może być wina że inne karty, stery itp..

Ale jakoś to wygląda wiarygodnie. I na obu czy na 2.4 czy 5 GHz

Masz okazję sprawdzić na innym modemie u kogoś?

 

Edit: antywiry te same na obu sprzętach? Nie ogranicza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z automatu tylko poprawiło się z 18-19Mbps na 21Mbps (czyli nadal tama sama struktura)

 

Laptop daje rade zarówno z częstotliwościami 2.4GHz jak i 5GHz, ale jak załączam tryb na "N only" to widzi sieć ale nie może się z nią połączyć :(

 

Antywiry - wszędzie inny. Na tym laptopie z problemem - aktualnie brak. Są tylko zapory systemu win10, ale wyłączanie ich nic nie zmieniło.

Edytowane przez bamniur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawektor  ma tu rację  też  z  routerem  ( światłowód  ) wifi  od operatora mam problemy i żeby nie końcówka światłowodu  to już dawno bym go wypier........  za okno i musiałem  u żony w pokoju starego Edimaksa  podłączyć żeby miała ok wifi.

Jak po ustawieniu  routera na  N  nie możesz się połączyć  to wychodzi tak jak  karta nie ma  N  tylko  B/G  przestaw na B/G  i sprawdź  a i tą  10  w routerze  też ustaw na  6  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze się możesz upewnić, wykluczyć idąc z lapiem do kogoś, żeby sprawdzić czy tam też będzie problem.

Na 80% zakładam winę rautka, teraz zauważyłem że Masz Cisko, ten sam model co miałem ja. Z tą prędkością z wifi

Mój post z maja: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Te przestawianie w jego ustawieniach nic nie daje, bo raz działa raz nie, przestawia się. konfigurację w nim robiło się mykiem.

Wyłączając go i zaraz po włączeniu wchodząc w ustawienia przez neta. Wtedy logowało się jako admin admin, przynajmniej tak miałem w kablówce.

Z tym N to raczej wina rautera, na drugim lapku Łapiesz w N?

Zawsze się możesz upewnić, wykluczyć idąc z lapiem do kogoś, żeby sprawdzić czy tam też będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - lapka pod pachę i do kogoś innego, aby sprawdzić daną prędkość pod innym ruterem. Ruter od operatora w każdym przypadku(100%) to shit. Wykorzystaj ac swojej karty i kup ruter z obsługą 5GHz i ac. Tu masz najnowsze sterowniki od Intela, możesz jeszcze spróbować: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N to mi nawet Smartfon łapie. SGS5

 

Ściągnąłem nowe sterowniki (ktokolwiek wie jak je znalazłeś), niestety bez zmian.

Jutro spróbuję podskoczyć do znajomych zobaczyć czy u nich prędkość będzie lepsza czy bez zmian. Dodatkowo spróbuję znaleźć rozwiązanie poprzez telefoniczną konsultację z Lenovo/Intelem, jeśli to będzie wina Laptopa. Dam znać tak szybko jak się czegoś dowiem.​

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak jak ustaliliśmy idź do kogoś i sprawdź prędkość stosowną do jego łącza - po prostu czy osiąga co najmniej 90% teoretycznej przepustowości - nie ma sensu dalej gdybać bez tej podstawowej informacji. Najlepiej oczywiście dla potwierdzenia zrobić więcej testów na różnych łączach i ruterach.

2. Tu znajdziesz najnowsze sterowniki(szybciej niż na stronach producentów podzespołów): [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem do znajomej, która posiada również Internet z UPC, ale już z nowszym modelem (brandowanym pod UPC) i przy jej 120Mbps zadeklarowanych przez dostawcę, spokojnie laptop targał 90Mbps. Masakra. 2 dni obwiniania nowego sprzętu. Serwisant UPC jeszcze dzisiaj do mnie wpadnie i jeśli zadecyduje problem z routerem to dostanę nowy. Jeszcze dam znać co i jak. (:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do tego tematu. Ja mam bardzo podobną kartę sieciową i jak widać należy na niej korzystać z zalecanego standardu ac. Zainwestuj w dobry ruter 5GHz ac: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Polecam ci najtaniej taki ruter: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

ten od UPC to shit.

 

Ma on mozliwość jednoczesnej pracy na dwóch zakresach. Dla mniej wymagających zadań możesz przypisać sieć N 2,4GHz, a dla wymagających(pobieranie, gry) AC 5GHz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko naprawione. Temat do zamknięcia. Winowajcą był router. Niemniej jednak dziwna sprawa, że tylko na jednym laptopie (i to z wyższej półki) nie chciało połączyć z siecią 802.11n. Dostałem nowy router od UPC, pracujący na 2 zakresach (2.4GHz i 5GHz), serwisant wykazał się znajomością tematu i pełnym profesjonalizmem (taka mała reklama : D).

 

 

Ale kto by myślał, że wina routera, kiedy inne sprzęty działały normalnie na n'ce? :x

​Dziękuję wszystkim za pomoc. Jesteście wielcy! (:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz kolego szczęście  że trafiłeś  na  fachowca  w temacie  a nie takiego co to się uczy dopiero i to że  tak szybko załatwili sprawę  to też  chyba w kominie zapisać ? -  naprawdę jestem pozytywnie zszokowany  bo znajoma  8  dni czekała na usunięcie usterki ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musisz przełknąć słodko-gorzką pigułkę:

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Sprawdź i zaktualizuj firmware rutera.

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

pierwszy komentarz: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

 

Powtórzę jeszcze raz dla wszystkich - każdy ruter darowany przez każdego operatora to badziewie najgorszego sortu - nie da się porównać nawet z najtańszym ruterem z wolnej sprzedaży. Zamówienie u chińczyków jest jasno sprecyzowane - ma być najtaniej jak to tylko możliwe i byle tylko w jakiś cudowny sposób przewodziło prąd z punktu A do punktu B oraz coś tam rozgłaszało w sieci wifi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tamten router (Cisco EP3925) miałem jakieś 4-5 lat, więc nie wiem o co te narzekania. Sprzęt się w końcu rozsypał - przyszedł fachowiec i wymienił na nowy (nowszy model). Ataki ze strony hakerów? Gry ze steam'a mi ukradnie?

 

​Ale swoją drogą dobrze, że przypominasz - jutro zaktualizuję firmware routera <:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadzwoniłem do UPC, pogadałem z babeczką i mi fachowca jeszcze tego samego dnia wcisnęła.

 

Dostałem Technicolor TC7200, a miałem Cisco EP3925.

Kiedyś ale to już sporo czasu  temu  słyszałem , czy czytałem gdzieś  że  w routerach Technicolor TC7200 były  poważne dziury  - chyba już  je załatali ? - lepiej sprawdzić ?

A z tą babeczką  musiałeś chyba ją czymś zauroczyć  bo to naprawdę rzadkość  żeby  tak od ręki mieć sprawę załatwioną.

 

PS.

ja herbatę  w trakcie pisania zaparzałem a wiktorynek  już Ci o tym napisał  i ma tu rację w 100 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie