Jump to content

Lenovo Y50-70 - Czarny ekran w losowych sytuacjach,


Recommended Posts

Cześć

Mam dziwny problem z Lenovo y50-70. W losowych przypadkach podczas użytkowania ekran nagle staje się czarny. Wszystkie procesy działają dalej, słychać odtwarzane dźwięki. Ekran jest włączony, ale wyświetla tylko czarny kolor. Nie ma reguły kiedy się to zdarza, czasami przez kilka dni nic, a czasami kilka razy po kolei. Aby przywrócić ekran do żywych muszę uśpić i wybudzić system lub zresetować laptopa. Wyłączenie i włączenie ekranu nie przynosi pożądanego rezultatu, ekran po włączeniu dalej "świeci na czarno". Można go też zostawić na 2-3 minuty, ekran wtedy ożywa i znów wyświetla to co powinien. Najgorzej jest podczas gier, kiedy ekran nagle staje się czarny, a Ty musisz uśpić i wybudzić komputer żeby jak najszybciej pozbyć się owej zaćmy. Podświetlenie ekranu cały czas jest włączone podczas tych nieszczęsnych omdleń.


Czy miał ktoś podobny przypadek? Chciałem wysłać laptop na gwarancję ale oni tam raczej nie mają czasu testować sprzętu przez kilkadziesiąt godzin aby trafić na tą przypadłość. Bo tak jak napisałem wcześniej, jest to zupełnie randomowe, czasem cały dzień nic, a czasem 2-3 razy w ciągu godziny. 

Posiadam Windows 10, wszystkie najnowsze sterowniki, bios w wersji 3.04 (najnowszy), oraz nie mam zainstalowanych zbędnych aplikacji. Problem występował również na wersji BIOSu 3.01. Zmieniałem system windows kilka razy z powodu tego problemu, ale od problemu nie udało się uciec.

Link to post
Share on other sites

Witam. Mam podobny problem jak kolega wyżej. Laptop wygasza się w różnych sytuacjach, czasem po 10min, czasem po 2-3 godzinach. Na zewnętrznym monitorze wszystko działa jak należy, natomiast matryca laptopa jest czarna ( podswietlanie działa, nie ma kursora myszki). Dodam, ze kupiłem osobno Windowsa 7 ( ze względu na niższą cene i dostępną aktualizacje do 10) i przed aktualizacją występował ten sam problem.  Wykonałem test pamięci ram i okazało się, ze wszystko jest w porządku. Postanowiłem więc zadzwonić na infolinie Lenovo. Opisałem konsultantowi mój problem i odesłałem laptopa do serwisu. Po naprawie laptopa - wymieniona płyta główna, występuje ten sam problem. Ma ktoś pomysł co może mu dolegać? 

Link to post
Share on other sites

Odpowiedź jaką znalazłem  to problem z masowaniem przewodu.

Dość obszerny watek na stronie producenta tutaj [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

W tym wątku jest Y70 ale też swoje problemy opisują posiadacze Y50

 

Yeah, after few months headbanging, I finally fixed my blinking / flickering issue with my Lenovo Y 70-70 Touch. Updating BIOS, re-installing different OS or drivers - did not help at all. Problem is very simple - poor insulation (grounding) of screen to motherboard cable. Reseating the cable also did not solve the problem. Unfortunatelly I did not shot on film how I fix the problem (because I wasn't sure if I would be able to fix it), but I can try to explain the process. So, originally,  the screen cable is wrapped with (silver/bronze ~ish color) conductive tape, which on both ends (screen and motherboard) NEEDS TO BE FIRMLY CONNECTED TO GND (ground) !!!! I cut two small pieces of aluminum foil and with some cloth sealing tape, I stuck both ends of the conductive tape in such way that it holds to the grounding firmly and also covers both slots of screen cable above their original plastic covers of course .... and that's all.... no blinking nor flickering for 2 weeks already...

 

Tłumaczenie za wujkiem Translatorem Google :

Tak, po kilka miesięcy headbanging, ale w końcu stały mój miganie / migotanie problem z moim Lenovo Y 70-70 Touch. Aktualizacja BIOS-u, ponownej instalacji innego systemu operacyjnego lub sterowników - nie pomaga w ogóle. Problem jest bardzo prosty - słaba izolacja (uziemienie) ekranu kabla płyty głównej. Wyjęcie i ponowne włożenie kabla również nie rozwiązuje problemu. Niestety nie miałem strzał na filmie, jak rozwiązać ten problem (bo nie był pewien, czy byłbym w stanie go naprawić), ale mogę spróbować wyjaśnić ten proces. Więc początkowo kabel ekranu jest opatrywana (srebro / brąz ~ kolorów owski) taśmy przewodzącej, która na obu końcach (ekranu i płyty głównej) powinna być prawidłowo podłączony do GND (uziemienie) !!!! Wyciąłem dwa małe kawałki folii aluminiowej iz jakiegoś taśmy uszczelniającej tkaniny, Wsadziłem oba końce taśmy przewodzącej w taki sposób, że posiada do uziemienia mocno, a także obejmuje zarówno gniazda kabla ekranu powyżej ich oryginalnych osłon plastikowych oczywiście .. .. i to wszystko .... nie miga ani nie miga już od 2 tygodni ...

 

i takie rzeczowe wytłumaczenie jak krowie na rowie:

 

Brak masy na wtyczce od LCD do płyty głównej, dodatkowe kawałki folii aluminiowej pomogą rozwiązać problem.

 

 

Po raz kolejny okazuje się że kontrola jakości leży i kwiczy. Poza tym koledze wymieniono płytę główną i nie pomogło bo pewnie nikt nie chciał poszukać problemu....

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz. Wyśle laptopa do serwisu po raz kolejny i zobaczymy co faktycznie mu dolegało. Wczoraj sprawdziłem jeszcze dziennik systemu i okazało się, że za każdym razem wyskakiwał taki błąd po wygaśnięciu ekranu i co jakiś czas wyskakuje też komunikat, ze system wykrył problem z dyskiem twardym : 

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Link to post
Share on other sites

Jeżeli system krzyczy o problemach z dyskiem twardym to już jest bardzo gorąco.

Pobierz Hard Disk Sentinel Trial [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]i wklej stan dysku twardego.

Link to post
Share on other sites

Odesłałem swojego Y50-70 w ramach gwarancji do naprawy. Za pierwszym razem zainstalowali tylko ponownie system i odesłali z powrotem, jednak problem z czarnym ekranem dalej występował. Za drugim razem laptop okazał się nienaprawialny i został zutylizowany. Dostałem dokumenty na zakup innego sprzętu w tej samej kwocie. Teraz mam Y700 w dużo lepszej konfiguracji za tą samą kwotę :)

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information