Jump to content

Czarny ekran komputera ciąg dalszy

Recommended Posts

Posted

Po przednim wątku na formu wyszło na uszkodzoną sekcję zasilania w płycie głównej, więc płytę wymieniłem komputer się uruchamia ale brak jakiegokolwiek obrazu, okej jestem totalnym amatorem w tym temacie więc może powinienem coś zrobić w tej nowej płycie albo dalej tam coś nie gra...

Podzespoły 

Ram 2x8gb DDR3 

Karta AMD r7 265 series 

Athlon X4 860k

Płyta Asus a78m-a

Posted

Jak  totalny amator to sprawdź czy monitor jest podłączony do karty graficznej, a nie do portu HDMI lub DVI na płycie?
(Bo te porty nie działają z Athlonem X4 860K, płyta ich nie aktywuje bez APU z grafiką, np. A10-7850K).

Czy zasilanie do karty graficznej (6-pin PCIe) jest podłączone?

Czy karta siedzi dobrze w slocie PCIe (czasem nie wchodzi do końca).

To takie banalne początki diagnozy a może się uda.

Posted

Kable działają, monitor też, karta podpięta ( na takiej bez zasilania dodatkowego również sprawdzałem)  podpięte pod kartę kablem HDMI, na starym i nowym zasilaczu bez różnicy, karta siedzi dobrze 

Posted

Że tobie się chce tracić czas i pieniądze na tego trupa. Sprawdź jeszcze na kablu DVI jak masz możliwość. Jak nic to nie da, reset BIOSu nie pomoże, to albo proc ubity, albo kolejna płyta.

FILAGOL likes this
Posted

Z tego co piszesz wygląda to na martwy CPU zapewne przez wcześniejszą uszkodzoną sekcje zasilania - dostał za duże napięcie i wyzionął ducha.

Jeżeli reset biosu jak kolega wyżej napisał nic nie da, a wszystko wskazuje na uwalony CPU, to wiesz co jest grane.

FILAGOL likes this
Posted

No więc przeczysciłem cały komputer wyszorowałem styki, baterię wymieniłem i generalnie komputer zadziałał ale dalej zdycha xD, ogółem po podkładaniu go uruchomił się na około 40 min i nagle czarny obraz, ogółem czarny obraz pojawia się aktualnie w momencie gdy powinno wczytać pulpit (logo płyty, logo Windowsa, kółko się kręci i nagle czarny lub niebieski ekran)

Posted