Deain Posted March 20, 2023 Report Share Posted March 20, 2023 Dzień dobry. Musiałem zmienić nazwę użytkownika w windows(w panelu sterowania , folder usera, w rejestrze) wszystko działa bez problemu oprócz aplikacji Citrix Reciver, ciągle wyskakuje błąd i nie można z niej korzystać. Wykonałem eksperyment i na innym komputerze również zmieniłem nazwę konta i problem tylko z citrixem również się pojawił. Wykonałem deinstalację i na nowo zainstalowałem citrixa ale to nie pomogło- z programu nie da się korzystać. Dodam że tworząc nowe konto w windowsie nie ma żadnego problemu. Co mogę jeszcze zrobić ? zależy mi żeby nie tworzyć nowego konta tylko pracować na starym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat64 Posted March 21, 2023 Report Share Posted March 21, 2023 Heja. Tak sobie myśę, że podczas zmiany nazwy użytkownika, nie wszystkie odwołania zostały właściwie przekierowane. Najpierw zajrzałbym do ustawień systemowych. Kolejno: Logo + r (jednocześnie na klawiaturze) w oknie, wpisz sysdm.cpl i zatwierdź enterem (jeśli pojawi się UAC wybierz tak/yes) przejdź do zakładki Zaawansowane Kliknij w prawym dolnym rogu okna, które się pojawiło, opcję Zmienne środowiskowe, Sprawdź czy odwołania/ścieżki się zgadzają, zostały prawidłowo zmienione, wskazują na nową nazwę profilu/użytkownika. Możesz je porównać z tymi w nowo utworzonym profilu, to ci ułatwi sprawę. Kolejna myśl. Przetransferuj ustawienia obecnego profilu do nowo utworzonego z zainstalowanym oprogramowaniem. Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P1O Posted March 21, 2023 Report Share Posted March 21, 2023 Zmiana nazwy użytkownika nie powoduje zmiany nazwy folderu użytkownika. To, że w C:\Użytkownicy widzimy nową nazwę, nie oznacza, że faktycznie została ona zmieniona. Informacje o zmianie nazwy wyświetlanego folderu zostały dopisane do pliku desktop.ini, znajdującego się w tym folderze, dlatego widzimy folder użytkownika z nową nazwą. To samo dotyczy folderów Pulpit, Dokumenty i całej reszty w folderze użytkownika. One nie mają takich nazw, tylko tak się (przyjaźnie) wyświetlają. W każdym z nich jest plik desktop.ini, a w nim info, że nazwa folderu ma być np. polska. W rzeczywistości te foldery nazywają się Desktop, Documents itd. Jest to tak zrobione, bo gdyby faktyczna nazwa folderu użytkownika miała zostać zmieniona, to praktycznie nie mógłbyś się zalogować, czy nawet uruchomić komputera po zmianie nazwy użytkownika, a (prawie) wszystkie programy przestałyby działać lub "zresetowałyby" się, bo nie mogłyby odnaleźć swoich danych z folderu %appdata% (C:\Users\"user" \AppData). Stąd problem z programem po zmianie ścieżki w Rejestrze. Zmiana ścieżek w programach nie powinna mieć miejsca, bo folder o nazwie, którą wpisujesz, po prostu nie istnieje. Programy "nie mają pojęcia" , że zmieniła się nazwa użytkownika, a ich dane zapisane są w takim folderze (użytkownika) jaki był przypisany do użytkownika w czasie instalacji danego programu. Jeśli masz konto o nazwie Tomek, to jego adres w Eksploratorze będzie wyglądał tak: C:\Użytkownicy \Tomek... choć tak naprawdę to C:\Users\Tomek. Kiedy zmienisz nazwę konta użytkownika na Mietek, to w Eksploratorze ujrzysz C:\Użytkownicy\Mietek... ale faktyczna ścieżka nadal będzie wyglądać: C:\Users\Tomek. Dzięki temu programy nadal wiedzą, że to to samo konto i mogą działać tak, jak przed zmianą, a Eskplorator będzie pokazywał nową nazwę tylko dla Twoich oczu, bo tak każe mu plik desktop.ini. Jako przykład, spróbuj w folderze użytkownika utworzyć folder Dokumenty. Tam już niby jest taki folder i to nie powinno się udać, ale i tak spróbuj... i potem zastanów się, dlaczego jednak udało się. Czy po zmianie nazwy użytkownika próbowałeś uruchomić ten program, nie zmieniając ścieżek w jego ustawieniach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deain Posted March 23, 2023 Author Report Share Posted March 23, 2023 Dzięki serdeczne za odzew i fachowe wyjaśnienia. Zastanawia mnie jednak to, że po odinstalowaniu i ponownej instalacji programu problem nadal występuje i nie można korzystać z programu, na nowym koncie wszystko OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.