Jump to content

HP Probook 4520s - głosny wentylator

marcinek90

Recommended Posts

Witam. Mam problem ze swoim Probookiem. W sumie niedawno go kupilem. Ogólnie wszystko z nim w porządku, ale jest dosyć głośny. Przy wiekszym obciazeniu, typu przegladanie yt, otwartych kilku zakladkach, wentylator znacznie przyspiesza. Probowalem ogarniczyć jego pracę, i glośność róznymi programami typu CPU Fan, czy Netbook CPU FAN itp, i nic nie reaguje. NIe chodzi tak cały czas, ale jak się już załączy to za cichy nie jest. Nie znam się za bardzo.  System chyba wchodzi w tryb turbo boost 😜 

Chcialbym po prostu w miarę możliwości ustawić go na jakieś 50% pracy, by tak nie buczał. Windows 11, system postawiony przez UEFI

Edit. Zapomniałem dodac ze chłodenie wydaje sie sprawne, jest czyste, bez kurzu, było wszystko czyszczone, wraz z nową pastą.  Temperatury sa ok. W granicach 40-45 stopni. Jak dojdzie do 50 paru, i wieksze obciązanie to wtedy jakby wiatrak chodzi na 100 procent, a chciałbym tą pracę jednak ogarniczyć, by był bardziej cichy 

Może zajrzyj do biosu. Ja w moim hp miałem kiedyś funkcje od wentylatora, która zmieniała jego zachowanie. Np do jakieś temperatury w ogóle się nie załączał, a później dopiero odpalał. Ale dziwne, żeby przy 50 stopniach już na 100% zasuwał. Może coś nie tak z regulacją obrotów, że działa tak gwałtownie.

5 minut temu, marcinek90 napisał(a):

Nie ma w biosie nic. Straszna uboga wersja. Nawet aktualizowanelem i dalej nic. To w takim razie jak ograniczyć pracę procesora, ten cały tryb turbo

Jeżeli dobrze znalazłem, to w twoim laptopie siedzi i3-370m. On nie ma w ogóle trybu turbo.

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

No spoko, nie znam się. Ale taktowanie ogólnie jak sprawdzam jest niskie, a podczas obciążenia się zmienia, co od razu przyspiesza wentylator. Wystarczy że YT odpalę i wentylator chodzi głośno, a po pewnym czasie potrafi naprawdę chodzić mega głośno i szybko. Da to radę jakoś ograniczyć ?