Jump to content

Błąd usługi kopiowania woluminów w tle


Recommended Posts

Zauważyłem w „Podglądzie Zdarzeń” następujący błąd:

 

Błąd Usługi kopiowania woluminów w tle: nieoczekiwany błąd podczas badania interfejsu IVssWriterCallback. hr = 0x80070005, Odmowa dostępu.
. To jest często spowodowane przez niepoprawne ustawienia zabezpieczeń w procesie zapisującym lub żądającym.

Operacja:
Zbieranie danych modułu zapisującego

Kontekst:
Identyfikator klasy modułu zapisującego: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
Nazwa modułu zapisującego: System Writer
Identyfikator wystąpienia modułu zapisującego: {df84251a-e1c6-4e63-8dff-d3435ff2566e}

 

Wersja systemu: Windows 10 Pro 21H1 kompilacja 19043.1023
Sprawdzenie plików systemowych - brak błędów

Usługi RCP - brak błędów

Użycie VSSfix z programu Macrium Reflect  - w dalszym ciągu błąd po naprawie

Sprawdzenie konfliktu z programem Paragon Backup ([Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] - brak konfliktu

 

W jaki sposób naprawić ten błąd?

Link to post
Share on other sites

Człowiek tydzień czeka, a odpowiedzi brak, bo może jest bardzo złożony problem.

Wyczytałem na MS:

 
Cytat

 

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Kod błędu 0x8007005 dotyczy zazwyczaj braku uprawnień. Nie zawsze da się w łatwy sposób ustalić dlaczego problem wystąpił.

Może być to np. uszkodzony profil użytkownika lub złośliwe oprogramowanie.

Spróbuj zapoznać się z tym artykułem bezy wiedzy Microsoft:

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników].

 

I odpowiedź:

 
Cytat

 

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Czasami problem leczy po stronie zabezpieczeń...

Należy sprawdzić właściciela danego folderu gdzie instalowane są aplikacje.

Przykład :

Wejść w >Ustawienia>System>Pamieć

1. wchodzimy w "Zmień lokalizację zapisywania nowej zawartości"

2. zmieniamy dysk na który mają się instalować nowe aplikacje i potwierdzamy

3. wchodzimy na wybrany dysk i otwieramy właściwości folderu "WindowsApps"

4. wybieramy zakładkę zabezpieczenia>zaawansowane i sprawdzamy właściciela

Jeśli właściciel to np. Thrusted Installer, a nie system lub twoje konto użytkownika wtedy nie będziemy mieli dostępu do tego folderu. Zdarza się przy aktualizacji samego Windowsa do innego buildu, iż tracimy dostęp do folderów na korzyść ww. ThrustedInstallera ale okoliczności mogą być różne (choćby przywracanie systemu lub resetowanie go jeśli windows się nie uruchamia).

Aby naprawić błąd wystarczy zmienić właściciela folderu na konto administratora lub swoje własne i usunąć błędne wpisy uprawnień dodając pełną kontrolę nad folderami plikami i podfolderami.

 

Swoją drogą, mamy do czynienie z więcej, niż jedną usługą.

Snap299.png.ad9bbf0f2c6a473e94da25f5e6fb2ffb.png

Nie wiemy, co było instalowane, jakaś virtualka i co mogło tydzień temu napsocić, czyli robota z usługami/uprawnieniami/funkcą Hyper-v.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information