Jump to content
WinClub
franekfranek

Diagnostyka aut rodzaj podłączenia testera interfejsu

Recommended Posts

Dość często słyszę, że najlepiej wybierać urządzenia, które łączą się poprzez wi-fi, albo po kablu.. niż bluetooth - co jest dośc oczywiste. Z kolei aktualnie dość sporo interfejsów łączy się właśnie przez nieco upierdliwy bluetooth. Czemu taki wybór ?

 

Z tego co mi wiadomo aparatura profesjonalna zawsze łączyła się przez port szeregowy RS-232... jednak dość rzadko spotykany aktualnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale na blututch to są przeważnie pierdoły a nie testery więc po co sobie tym głowę zaprzątać ? pytanie do jakiego auta ci ten tester interfejs potrzebny a potem można rozmawiać , jeśli myślisz o elm327 to jedynie na kablu z lekkim tuningiem czyli dołożenie zwykłego przełącznika na tzw szybką i wolną transmisję i w sumie tylko do kilku aut czyli ford,mazda,prawdopodobnie volvo choć pewny nie jestem i dwa programy czyli forscan oraz elmconfig natomiast zwykły elm i te idiotyczne programy jakies skanelm czy proscam i setki podobnych to dobre dla cymbałów w sumie do śmietnika , jakie auto ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Ceed 2014 crdi . Właśnie myślałem o ELM.. tak dla siebie, żeby sprawdzić błędy i dopasować, któryś element. Orientujesz się czy np można sprawdzić i którym programem ilość wypaleń filtra DPF, stopień jego zaniczyszczenia ?

Autel ma ciekawą głowicę interfejs AP200..

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Znany powszechnie Krakowski Viaken podobno dość sporo jej sprzedaje. Może dostanę do testów. będę rozmawiał z dystrybutorem.

 

Krótkie i dobre podsumowanie czego unikać na rynku:

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ELM i większość popierdółek za kilkanaście - kilkadziesiąt złotych łączy się tylko z kompem silnika. Systemów bezpieczeństwa, komfortu i innych już nie zdiagnozujesz. 

 

Lepiej IMHO pójść w chiński "zamiennik" czegoś lepszego i mieć uniwersalne narzędzie do (prawie) wszystkiego. 

 

14 godzin temu, berthold61 napisał:

na blututch to są przeważnie pierdoły a nie testery więc po co sobie tym głowę zaprzątać ?

Sprzęty w cenie paczki fajek pewnie tak. Profesjonalne narzędzia radzą sobie równie dobrze przez BT, jak i inne połączenia. 

franekfranek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ELM - zależy w jakiej wersji to po primo, ale bardziej bym go traktował jako odczyt kodów błędów, ewentualne kasowanie po usunięciu usterki.
O ELM: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] 
Ciekawostka z strony to tekst "ELM327 v2.3 Now Available" z 15 maja 2020r. W skrócie ELM327 v1.3a nie jest równa w funkcjonaliści z ELM327 v2.3

 

Warto zajrzeć:
[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

franekfranek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już to napisałem , elm327 z dołożonym przełącznikiem jest normalnym kombajnem do wszystkiego a nawet więcej czyli wypalanie serwisowe dpf czy nawet kasowanie sterowników poduszek po wybuchu i tysiące innych ,kodowanie wtryskiwaczy ble ble ale tylko do forda,mazdy i chyba volvo , natomiast do innych aut omijać to szerokim łukiem bo do niczego się nie nadaje .

franekfranek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo zależy od programu jakich używacie. Ja zakupiłem wczoraj Viaken STN1170 i program Forscan z Internetu, bo akurat Forda posiadam, ale do Mazdy też się nadaje.
Delphi DS150E też może być, ale jest płatny chyba ze pobierzecie scrackowaną wersję z neta, ale wtedy już internet w laptopie należy wyłączyć aby nie mieć nie przyjemności.

franekfranek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście używam Vgate iCar3 Wi-Fi z aplikacją na Androida: Car Scanner ELM OBD2 lub Torque Pro. Ogólnie po testach na kilku różnych autach jestem bardzo zadowolony ;)

franekfranek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz jeszcze ściągnij sobie program elmconfig i masz kombajn masakryczny, kasowo przesadziłeś sporo , ja za swojego elma płaciłem 20 zł plus lutownica i przełącznik za 2 zł i działa jak lala z tym że teraz leży ,forda sprzedałem już jakiś czas temu .

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

franekfranek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, franekfranek napisał:

Vscan STN 1170 dedykowany jest m.in. do Forda ?

Interfejs VSCAN STN1170 USB współpracuje między innymi z:

  • FORSCan
  • ELMconfig
  • ScanTool.net
  • PCMSCAN
  • ScanXL
  • ScanMaster
  • Maxitest
  • FiatEcuScan
  • MultiEcuScan
  • DashCommand-ELM
  • GM Mode 22 Scan Tool by Terry
  • OBD Gauge for PalmOS and Pocket PC by Dana Peters
  • OBD Logger by Jonathan Senkerik
  • OBD-II ScanMaster by Wladimir Gurskij
  • obd2crazy.com,
  • ScanTest for Pocket PC by Ivan Ganev aka a-ser
  • pyOBD by Donour Sizemore for MacOSX and Linux
  • RDDTC by Pete Calinski
  • Real Scan by Brent Harris
  • EasyOBD II
  • ProScan
  • OBD2Spy
  • OBD Logger
  • OBD-II ScanMaster
  • RealScan
  • wOBD by WDT
  • OBD Gauge for Palm OS
  • ScanTest for Pocket PC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytałem o marki aut... a to co wymieniłeś powyżej to jedynie różne nakładki nie powiązane z daną marką. Cytowanie odpowiadając jako pierwsza osoba mija się z celem i wydłuża zbytecznie wątek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, franekfranek napisał:

Pytałem o marki aut... a to co wymieniłeś powyżej to jedynie różne nakładki nie powiązane z daną marką. Cytowanie odpowiadając jako pierwsza osoba mija się z celem i wydłuża zbytecznie wątek.

Co ty gadasz ? pierwsze dwa programy to istne kombajny a reszta to zwykłe śmieci ok ale te dwa pierwsze to rewelacyjne programy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Radzior2010 napisał:

Interfejs VSCAN STN1170 USB współpracuje między innymi z:

 

tenor.gif?itemid=10621440

 

I co mi z współpracy z aplikacją A jak interfejs akurat w protokole X nie obsługuje adresu Y :g:

Następna sprawa po co mi czytnik kodów błędów i odczyt realnych parametrów za  150zł jak tańszy ELM tą samą robotę zrobi w najnowszej edycji?

Osobiście bym tego nie kupił. Dlaczego? Mam samochód z lampami xenonowymi (automatyczne poziomowanie) Diagnosta nie zrobi tego bez magicznej adaptacji (centruje soczewki do regulacji mechanicznej) jak zrobi to zmień mechanika. Adaptacja przepustnicy itd itp... Mam kombajn z Viakena wybuliłem pod VAG-COM i tak mogę to robić ale wszystkie końcówki do opla bmw itd :E leży 

franekfranek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, GT500s napisał:

 

tenor.gif?itemid=10621440

 

I co mi z współpracy z aplikacją A jak interfejs akurat w protokole X nie obsługuje adresu Y :g:

 

6 godzin temu, franekfranek napisał:

Pytałem o marki aut... a to co wymieniłeś powyżej to jedynie różne nakładki nie powiązane z daną marką. Cytowanie odpowiadając jako pierwsza osoba mija się z celem i wydłuża zbytecznie wątek.

Wystarczy poszukać w sieci i napisane jest w ogłoszeniu producenta "Interfejs VSCAN STN1170 USB działa jak typowy interfejs OBD2 niezależnie od marki przy pomocy odpowiedniej aplikacji OBD2 umożliwia diagnostykę silnika samochodów wyposażonych w złącze i standard OBD2/EOBD2 od 1996 roku do 2017 włącznie z autami wyposażonymi w cyfrową linie CAN"
Kupiłem akurat STN1170, bo posiada zmodyfikowaną budowę bez mechanicznego przełącznika do poprawnej obsługi programów dedykowanych dla Forda FORScan oraz ELMConfig. Akurat mam dwa Fordy i przy pomocy STN1170 i Forscana który jest darmowy mogę prześwietlić sobie całe auto, a posiadając rozszerzoną licencję, mogę kodować wtryski, modyfikować moduł komfortu itd itd.

Jest jeszcze program Delphi DS150E (nie jest darmowy, chyba że znajdziesz w necie, ale wtedy zapomnij o korzystaniu z neta na laptopie na którym jest zainstalowany ten program, jeśli nie chcesz mieć nie przyjemności), wtedy wepniesz się praktycznie pod każdy samochód niezależnie od marki, musisz mieć jedynie dedykowany interfejs.

 

@GT500s Akurat 150zł to nie dużo, a jakoś tańsze ELM mnie nie skusiły poprzez mieszane opinie użytkowników, jedni chwalili inni wręcz przeciwnie. Mogłem kupić wolniejszego ELM za 80zł, ale akurat STN1170 jest za 150zł więc się opłaca, bo 150zł to średnie 2-3 wizyty u elektryka w moim regionie ;)

 

franekfranek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co wy tu pleciecie za farmazony ogarnijcie się , jak ktoś potrzebuje interfejs do forda,volvo,mazdy to kupuje elm 327 za 20 zł plus pstryczek za 2 zł i lutuje wg schematu umieszczonego na forum forda są tam schematy oraz linki do pobrania jedynie 2 słusznych i godnych nazwy programów czyli elmconfig oraz forscan każdy inny to badziewie i nie warto pleść że jest inaczej , tymi dwoma programami w tych wymienionych markach pojazdów da się zrobić wszystko ,kodowania zmiana oprogramowania w ecu czy światła skandynawskie ,lusterka ,wypalanie serwisowe DPF czy kodowanie wstryskiwaczy i setki innych a nie sprawdzenia błędów durnym torque które zawsze są błędne czy tam innym scanxl-em . ele tylko do ford mazda i volvo 

ps tak zwany wolny elm ,hm  wystarczy dodać pstryczek do najtańszego elma i masz transmisję szybką i wolną a program podpowiada kiedy przełączyć pstryczek .  kto kasował krash data wystrzelonych poduszek ?? trzeba wybebeszyć i nowy albo na stole programować a takim elmconfig da się skasować krashdata .

franekfranek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites



Co wy tu pleciecie za farmazony ogarnijcie się , jak ktoś potrzebuje interfejs do forda,volvo,mazdy to kupuje elm 327 za 20 zł plus pstryczek za 2 zł i lutuje wg schematu umieszczonego na forum forda są tam schematy oraz linki do pobrania jedynie 2 słusznych i godnych nazwy programów czyli elmconfig oraz forscan każdy inny to badziewie i nie warto pleść że jest inaczej , tymi dwoma programami w tych wymienionych markach pojazdów da się zrobić wszystko


Mógłbyś podać link do schematu takiego interfejsu z przełącznikiem?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz , masz tam też opis jak dolutować przełącznik  na pierwszej stronie . [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

[Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Tomkoff likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, franekfranek napisał:

berthold61
1 ochłoń... !
2 pisz składnie i ze znakami innterpunkcyjnymi, bo uwagi cenne i przydatne, ale nie da się tego czytać
3 używałeś AUTEL  AP 200  ?

2 , u mnie w domu za bajtla po Niemiecku gadano a potem tylko po Śląsku więc silił się nie będę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information