Jump to content

30 fps vs 60 fps a płynność


Recommended Posts

                                                                                                            pobrane.jpg.947d74a2d8499e0445bccd302a140ede.jpg

 

Wiem że internet jest wręcz zalany od tego typu tematów i że było to przerabiane wiele wiele razy.

Sam dużo czytałem o płynności, stutteringu, tearingu i stabilności klatek.

Na płynność gry składa się wiele czynników. Moc komputera, optymalizacja gry, zastosowane ustawienia systemu czy gier czy nawet zależność z jakich podzespołów ów komputer się składa.Postaram się jak najkrócej. :) 

Może na początek:

 

   Stuttering w grach to termin, który odnosi się do nieprzyjemnego efektu sporadycznego przycinania i haczenia się gier. Możemy mieć wysoką ilość klatek na sekundę, ale w trakcie poruszania się lub obracania kamerą dochodzi do niewielkich przycięć bądź drobnych spadków wydajności

  „Tearing” lub „szarpanie” obrazu występuje, gdy na ekranie pojawia się obraz pochodzący nie z jednej, a z dwóch klatek obrazu, wywołując charakterystyczne „przesunięcia”. ... Problem w przypadku gier wideo wywołują najczęściej różne wartości odświeżania ekranu i liczby klatek na sekundę.

Poradziłem sobie ze wszystkimi problemami i obecnie cieszę konsolową płynnością gier bez spadków nawet o 1 klatkę.

W obu przypadkach rozwiązaniem miał być vsync który nie zawsze sprawuje się tak jak powinien.

Ja posiadam kartę nvidii i domyślnie należy niby pogrzebać albo w ustawieniach nvidii albo gry.

Mi bardzo pomogło użycie programu "nvidia inspector".

 

W ustawieniach nvidia dałem na domyślne i użyj ustawień graficznych aplikacji.

Potem w nvidia inspector znalazłem ustawienie ograniczające ilość klatek  i dałem tam 30,05.

A resztę opcji ustawiałem już w grach.Nawet jak nie było opcji synchronizacji  w grze to i tak miałem 30 klatek.

Na niektórych systemach jest problem i nie da się ograniczyć dowolnie ilości klatek.

Wtedy jest opcja synchronizacji i można ustawić tam na 1/2 framerate. W panelu nvidii  w polu synchronizacja będzie pisać że dostosowane.

Na koniec wystarczy tylko zatwierdzić zapisanie ustawień.Program można wywalić a o panelu nvidii zapomnieć.Po restarcie pc wszystkie ustawienia zostają.

Próbowałem ograniczanie klatek w rivatuner jak i w panelu nvidii ale efekt płynności był na granicy pomiaru.

No dobra ale co z input lagiem?

Otóż problem z input lag także zniknął. Nie wiem czemu ale pomimo wł. vsync i 30fps nie mam tearingu, stutteringu ani input laga.

Testowałem różne gry i nawet w strzelanki gra się płynnie.

Np. Dead Space 2, counter strike 1.6(wieeem no że cs :) ), Dragon Age Origins, Dota 2, Enslaved Odyssey to the West, Euro Truck Simulator 2, Alien Swarm Reactive Drop, Codename CURE, Farming Simulator 15, Gothic 1, Cultures 2, Colin Mc Rally Dirt 3, Crysis 3,entropy zero.

Wszystkie gry są na HDD.System,programy i sterowniki na SSD.

 

Czasami wina leży po stronie gry i żeby nie przycinała trzeba tylko grę ustawić.
Ja tak miałem z gothic 1 kiedy widoczność miałem na 300%. Dałem na 120% i przycinki zniknęły.

 

 

Wszystkie wyżej wymienione gry działają w stabilnej konsolowej płynności bez zgubienia 1 klatki,przycięć czy szarpnięć. :trollface: 

 

A po co 30fps? Bo nie zawsze osiągam stabilne 60.Mam monitor 60hz. Dodatkowo mogę sobie pozwolić na lepsze ustawienia graficzne.

 

Sprzęt:

* Core2Duo e8400 3Ghz(3,60Ghz),

* RAM 4GB  DDR2 800Mhz ( 5-5-5-15); 3GB dostępne + 1GB w ramdysk na plik stronnicowania z niedostępnej pamięci,

*GTX 460 SE 1GB GDDR5,

* Sandisk Plus SSD 120 GB Sata II ,

* Seagate HDD 500 GB 5400RPM...,

*Zasilacz Tracer BE Cool Silent 520W.

 

 

 

P1O likes this
Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakim cudem zlikwidowałeś Input lag bez zmiany monitora na lepszy, bo to sprawa sprzętowa :E Całościowy input lag to suma dwóch zmiennych - signal processing delay (elektronika monitora) i pixel response time (matryca). Żadne ustawienia software'owe i inne cuda na kiju tego nie zlikwidują ani nawet nie zmniejszą.

pawel5428 likes this
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, pawel5428 napisał:

Wiem że internet jest wręcz zalany od tego typu tematów i że było to przerabiane wiele wiele razy.

To dlatego, że wiele takich tematów nie wyjaśnia wszystkiego. Twój także. ;)

 

Nie chce mi się rozpisywać, ale kilka rzeczy trzeba tu naprawic. V-Sync nie miał być i nie jest rozwiązaniem w obydwu przypadkach. Włączony eliminuje tearing, ale zmniejsza fps, bo system czeka na wygenerowanie każdej pełnej klatki, przez co widoczny może być stuttering. Wyłączony zwiększa fps przez generowanie większej ilości nawet niepełnych klatek, co obserwujemy jako tearing, ale przez to potrafi zniwelować stuttering. Jedynym rozwiązaniem obydwu problemów nie zmieniającym jakości renderowania jest... wydajniejszy sprzęt. Koniec, kropka.

 

Wrzucamy drugi bieg... piszesz o input lagu i na listę gier wrzucasz Farming Simulator. Nie wyśmiewam. Po prostu nie wiem, co powiedzieć... napisać... myśleć. 

 

Trzeci bieg bez sprzęgła... "Wszystkie wyżej wymienione gry działają w stabilnej konsolowej płynności bez zgubienia 1 klatki,przycięć czy szarpnięć. :)" Piszesz o 30 fps. Wszystko OK, tylko uśmieszek na końcu powinien być taki: :trollface:

 

Czas na ręczny... Core2Duo+GTX460... Ja również mam swoje ulubione stare gry chodzące na starym sprzecie, jednak nie wyobrażam sobie grania w nie na takim zestawie. OK, Farming przejdzie. Nawet napisałem tu temat z prośbą o pomoc, bo wyświetlacz mojego kompa ograniczał w pierwszym Crysisie fps do 40. Naprawdę, nie dało się grać. Czułem się, jak na baletach ze stroboskopem. Chodząc po plaży. :wacko:

 

OK, wrzucamy na luz... Miło jest nam czytać o tym, jak z pomocą różnych tricków poradziłeś sobie ze swoim sprzętem. Jesteś kumaty. Z innymi nie chcemy gadać. ;) Fajnie jest również poznać kolejną osobę, którą w pełni zaspokaja "konsolowy" framerate 30 fps. Naprawdę, takie rzeczy należy doceniać, bo przyczyniają się do ograniczania wydatków na nowy sprzęt, który i tak niewiele zmieni w kwestii odczuć i wrażeń. Nawet trochę zazdroszczę. 

 

Ostatni rozdział - oddanie kluczyków policjantowi i poważna rozmowa... Wszystko fajnie, jednak piszesz o rozwiązaniach, które spełniają tylko i wyłącznie Twoje wymagania. Na forum jest wiele osób posiadających bardzo zróżnicowany sprzęt. Powiedzmy że 5% naszych czytelników wyjdzie na tym dobrze, a 15% zaszkodzi sobie, bo zaczną wyprawiać dziwne rzeczy ze swoimi kompami, nie wiedząc tak naprawdę, co robią. Mówiliby przy tym wszystkim znajomym, że tak jest OK, bo przeczytali o tym na specjalistycznym forum. Z innej beczki... Uderz z tym do grających w CS:GO. Tylko włóż kask i kamizelkę. 

 

Mimo wszystko leci plusik za skuteczne i zadowalające kombinacje. ;)

 

pawel5428 likes this
Link to post
Share on other sites

Hahah! Dzięki P10 za sprostowanie. Fajnie to ująłeś. :trollface:

Nie wszystko trzyma się kupy to fakt,ale najważniejsze że działa.

Co do cs to zwróciłem już na to uwagę.

W cs go wystarczy aby sobie pograć. A jak ktoś chce grać na ranki to 30 klatek nie wystarczy.

Co do listy gier napisałem ogólnie że działają płynnie bez szarpnięć.

Na liście jest m.in. farming simulator bo w nim także miałem te mikroprzycięcia które zniknęły.

Entropy zero przeszedłem całe i grało mi się bardzo dobrze.

 

Ejj! Ale klucze to mi oddaj! :D 

 

Co do input laga tutaj znalazłem informacje opisujące to zjawisko co zgadza się z wypowiedzią P10 :  [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information