Skocz do zawartości
darkowal

DirectML trafi do Windows 10 wiosną 2019 roku

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejne ważne rozszerzenie dla DirectX nadchodzi. Wraz z aktualizacją October 2018 Update, Microsoft dodał do swojego systemu biblioteki DirectX Raytracing. To jednak nie koniec, bo w przyszłości udostępnione zostanie też API DirectML, które według firmy z Redmond ma grać główną rolę w spopularyzowaniu śledzenia promieni w grach i aplikacjach.

DirectML to rozszerzenie API DirectX 12, które umożliwi wykonywanie obliczeń związanych z wnioskowaniem i sztuczną inteligencją. Dzięki niemu programiści będą mogli stosować w swoich aplikacjach rozwiązania korzystające z maszynowego uczenia, które w części są powiązane z samym ray tracingiem. Przykładem jest moduł odszumiania, mogący używać np. wyspecjalizowanych jednostek takich jak rdzenie Tensor w kartach [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników].

DirectML

Microsoft twierdzi też, że DirectML sprawdzi się przy upscalingu obrazów. Nvidia pokazała działanie takiej funkcji na targach Siggraph 2018, gdzie porównano zdjęcie auta z gry Forza Horizon 3 powiększone 4-krotnie sposobem tradycyjnym z takim, gdzie zastosowano obliczenia w ramach sieci neuronowej, które oparto właśnie na DirectML. Oczywiście drugi sposób zapewnia dużo lepszą jakość, co sami możecie zobaczyć na załączonej grafice.

DirectML

Według twórców bibliotek, stosowanie DirectML w parze z DXR powinno przyspieszyć przyjmowanie się na rynku techniki ray tracingu w grach. Microsoft wspomina w tym kontekście o elementach mających zmniejszać zasobożerność śledzenia promieni, w tych choćby technice super rozdzielczości. DirectML wykorzystuje sprzętową akcelerację GPU i jest kompatybilny ze wszystkimi kartami zgodnymi z DirectX 12. Oczywiście twórcy układów graficznych mogą przygotować odpowiednie jednostki kierowane stricte do współpracy z tym API (jak wspomniane Tensory w Turingu i Volcie), ale nie jest to w żaden sposób wymagane. Jak czytamy na blogu Microsoftu, DirectML pojawi się wiosną 2019 roku, razem z kolejną dużą aktualizacją systemu Windows 10 (Redstone 6). Co istotne, według wcześniejszych zapowiedzi API miało trafić na rynek jeszcze w tym roku, więc mówimy o niewielkim opóźnieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie