Skocz do zawartości
darkowal

DirectML trafi do Windows 10 wiosną 2019 roku

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejne ważne rozszerzenie dla DirectX nadchodzi. Wraz z aktualizacją October 2018 Update, Microsoft dodał do swojego systemu biblioteki DirectX Raytracing. To jednak nie koniec, bo w przyszłości udostępnione zostanie też API DirectML, które według firmy z Redmond ma grać główną rolę w spopularyzowaniu śledzenia promieni w grach i aplikacjach.

DirectML to rozszerzenie API DirectX 12, które umożliwi wykonywanie obliczeń związanych z wnioskowaniem i sztuczną inteligencją. Dzięki niemu programiści będą mogli stosować w swoich aplikacjach rozwiązania korzystające z maszynowego uczenia, które w części są powiązane z samym ray tracingiem. Przykładem jest moduł odszumiania, mogący używać np. wyspecjalizowanych jednostek takich jak rdzenie Tensor w kartach [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników].

DirectML

Microsoft twierdzi też, że DirectML sprawdzi się przy upscalingu obrazów. Nvidia pokazała działanie takiej funkcji na targach Siggraph 2018, gdzie porównano zdjęcie auta z gry Forza Horizon 3 powiększone 4-krotnie sposobem tradycyjnym z takim, gdzie zastosowano obliczenia w ramach sieci neuronowej, które oparto właśnie na DirectML. Oczywiście drugi sposób zapewnia dużo lepszą jakość, co sami możecie zobaczyć na załączonej grafice.

DirectML

Według twórców bibliotek, stosowanie DirectML w parze z DXR powinno przyspieszyć przyjmowanie się na rynku techniki ray tracingu w grach. Microsoft wspomina w tym kontekście o elementach mających zmniejszać zasobożerność śledzenia promieni, w tych choćby technice super rozdzielczości. DirectML wykorzystuje sprzętową akcelerację GPU i jest kompatybilny ze wszystkimi kartami zgodnymi z DirectX 12. Oczywiście twórcy układów graficznych mogą przygotować odpowiednie jednostki kierowane stricte do współpracy z tym API (jak wspomniane Tensory w Turingu i Volcie), ale nie jest to w żaden sposób wymagane. Jak czytamy na blogu Microsoftu, DirectML pojawi się wiosną 2019 roku, razem z kolejną dużą aktualizacją systemu Windows 10 (Redstone 6). Co istotne, według wcześniejszych zapowiedzi API miało trafić na rynek jeszcze w tym roku, więc mówimy o niewielkim opóźnieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie