Skocz do zawartości


Zdjęcie

Porównanie wydajności systemów Win 7 vs Win 8.1 vs Win 10 na przykładzie testu x265 HD Benchmark

porównanie systemów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   wiktorynek

wiktorynek

    Zaawansowany użytkownik

  • 7533 postów
  • Czas online: 182d 7h 25m 10s
Reputacja: 2185

Napisano 06 kwiecień 2017 - 02:39

Jak w tytule przetestowałem 3 systemy w benchmarku x265 HD Benchmark. Do testu zainspirował mnie kolega @Peter78 - zachwalając Win 10 pod kątem natywnej obsługi plików mkv i kodeka x265 HEVC.

Sprawdźmy zatem czy MS podaje prawdę i ta natywna obsługa coś daje. Konfiguracja sprzętowa widoczna w logach. Strona domowa benchmarka:

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Win 7:

 

Win_7.jpg

 

Win 8.1:

 

Win_8.1.jpg

 

Win 10:

 

Win_10.jpg

 

No cóż, wniosek jeden - czysty marketing MS, wynik przewidziałem z góry. Jak sobie kupię mocniejszy procesor, to będę miał szybciej. ;)


Drugi test z najnowszym kodekiem 2.3.22 - wyniki o ok. 40% lepsze, co dowodzi, że można programowo podnieść w sposób znaczący wydajność. Oczywiście wszystkie systemy mają znowu identyczną wydajność, czyli MS poza hasłami marketingowymi nie zrobił dosłownie nic!

 

Win 7:

 

Win_7-1.jpg

 

Win 8.1:

 

Win_8.1-1.jpg

 

Win 10:

 

Win_10-1.jpg


  • 6

#2 ONLINE   M4T 

M4T 

    Zaawansowany użytkownik

  • 5768 postów
  • Lokalizacja:Nibylandia
  • Czas online: 348d 12h 16m 26s
Reputacja: 2484

Napisano 11 kwiecień 2017 - 08:38

PROSIŁ BYM O KONSTRUKTYWNĄ OPINIĘ A NIE ZWYKŁE NABIJANIE POSTÓW !!


  • 0

POMOGŁEM? PODZIĘKUJ! ↑       

    

Laptop: Lenovo G700, CPU: i3 3110M 2/4x2,40GHz, GPU: Intel HD4000 / NV GT 720M 2GB, RAM: 16GB 1600MHz, SSD: GoodRam Iridium Pro 240GB, HDD: Samsung 1TB OS: Linux Mint/Win 8.1 PP
PC: MOBO: GIGABYTE  M61SME-S2, CPU: AMD Athlon 64 x2 4800+, GPU: HIS HD 4670 IceQ 512MB, RAM: 4GB DDR2, HDD: Samsung 1,5TB, PSU: 500W, OS: Win 8.1 PP
Tablet: Prestigio MultiPad Viscounte Quad PMP880TD, CPU: Intel Atom Z3735G 4x1.33GHz, GPU: Intel HD 512MB, RAM: 1GB, DYSK: 16GB + 16GB microSD OS: Win 8.1 Lift
Mobile: BlackBerry Q10 CPU: Snapdragon S4 Plus MSM8960 "Krait" 2x1,5GHz GPU: Adreno 225 RAM: 2GB DYSK: 16GB + 32Gb microSD OS: BlackBerry OS 10.3.3 + Android 4.3 (Jelly Bean)

#3 OFFLINE   eidur

eidur

    Zaawansowany użytkownik

  • 177 postów
  • Czas online: 6d 15h 25m 12s
Reputacja: 26

Napisano 17 kwiecień 2017 - 12:24

Panie nadgorliwy, to nie było nabijanie postów. Po prostu prosiłem o krótką opinię co do systemów jako podsumowanie, bo nie chce mi się czytać tej sagi.. 


  • 0

#4 OFFLINE   wiktorynek

wiktorynek

    Zaawansowany użytkownik

  • Autor tematu
  • 7533 postów
  • Czas online: 182d 7h 25m 10s
Reputacja: 2185

Napisano 17 kwiecień 2017 - 11:49

To nie saga tylko logi. Do czytania niewiele. Specjalnie dla Ciebie kompendium minimalistyczne:

W7 - 14,17 fps

W8.1 - 14,32 fps

W10 - 14,35 fps

najnowszy kodek

W7 - 24,51 fps

W8.1 - 24,61 fps

W10 - 24,56 fps

Test miał pokazać, że w wydajności podczas obróbki kodeka x265 HEVC nie ma kompletnie żadnej różnicy pomiędzy systemami. Nawet pół klatki. Maksymalna różnica 18 setnych fps jest grubo poniżej błędu pomiarowego.

Natomiast zwiększenie wydajności za pomocą optymalizacji kodeka jest możliwe i nawet bardzo skuteczne, przy czym różnic pomiędzy systemami nadal nie ma.

 

P.S. Z resztą czymkolwiek byśmy nie testowali(SuperPi, Cinebench itp itd) również nie ma żadnej różnicy. Niewielkie różnice widoczne są tylko przy testach gier DX11 vs DX12 i  to w jedną lub drugą stronę. Jak już wiadomo DX12 nie spełniło pokładanych oczekiwań wydajnościowych przy okazji generując dodatkowe problemy i producenci gier zaczynają go porzucać na rzecz Vulkan.


  • 1


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych