Skocz do zawartości
wiktorynek

Porównanie wydajności systemów Win 7 vs Win 8.1 vs Win 10 na przykładzie testu x265 HD Benchmark

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule przetestowałem 3 systemy w benchmarku x265 HD Benchmark. Do testu zainspirował mnie kolega @Peter78 - zachwalając Win 10 pod kątem natywnej obsługi plików mkv i kodeka x265 HEVC.

Sprawdźmy zatem czy MS podaje prawdę i ta natywna obsługa coś daje. Konfiguracja sprzętowa widoczna w logach. Strona domowa benchmarka: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników]

 

Win 7:

 

Win_7.jpg

 

Win 8.1:

 

Win_8.1.jpg

 

Win 10:

 

Win_10.jpg

 

No cóż, wniosek jeden - czysty marketing MS, wynik przewidziałem z góry. Jak sobie kupię mocniejszy procesor, to będę miał szybciej. ;)

 

Drugi test z najnowszym kodekiem 2.3.22 - wyniki o ok. 40% lepsze, co dowodzi, że można programowo podnieść w sposób znaczący wydajność. Oczywiście wszystkie systemy mają znowu identyczną wydajność, czyli MS poza hasłami marketingowymi nie zrobił dosłownie nic!

 

 

Win 7:

 

Win_7-1.jpg

 

Win 8.1:

 

Win_8.1-1.jpg

 

Win 10:

 

Win_10-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie saga tylko logi. Do czytania niewiele. Specjalnie dla Ciebie kompendium minimalistyczne:

W7 - 14,17 fps

W8.1 - 14,32 fps

W10 - 14,35 fps

najnowszy kodek

W7 - 24,51 fps

W8.1 - 24,61 fps

W10 - 24,56 fps

Test miał pokazać, że w wydajności podczas obróbki kodeka x265 HEVC nie ma kompletnie żadnej różnicy pomiędzy systemami. Nawet pół klatki. Maksymalna różnica 18 setnych fps jest grubo poniżej błędu pomiarowego.

Natomiast zwiększenie wydajności za pomocą optymalizacji kodeka jest możliwe i nawet bardzo skuteczne, przy czym różnic pomiędzy systemami nadal nie ma.

 

P.S. Z resztą czymkolwiek byśmy nie testowali(SuperPi, Cinebench itp itd) również nie ma żadnej różnicy. Niewielkie różnice widoczne są tylko przy testach gier DX11 vs DX12 i  to w jedną lub drugą stronę. Jak już wiadomo DX12 nie spełniło pokładanych oczekiwań wydajnościowych przy okazji generując dodatkowe problemy i producenci gier zaczynają go porzucać na rzecz Vulkan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie