wiktorynek Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Jak w tytule przetestowałem 3 systemy w benchmarku x265 HD Benchmark. Do testu zainspirował mnie kolega @Peter78 - zachwalając Win 10 pod kątem natywnej obsługi plików mkv i kodeka x265 HEVC. Sprawdźmy zatem czy MS podaje prawdę i ta natywna obsługa coś daje. Konfiguracja sprzętowa widoczna w logach. Strona domowa benchmarka: [Zawartość widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników] Win 7: Win 8.1: Win 10: No cóż, wniosek jeden - czysty marketing MS, wynik przewidziałem z góry. Jak sobie kupię mocniejszy procesor, to będę miał szybciej. Drugi test z najnowszym kodekiem 2.3.22 - wyniki o ok. 40% lepsze, co dowodzi, że można programowo podnieść w sposób znaczący wydajność. Oczywiście wszystkie systemy mają znowu identyczną wydajność, czyli MS poza hasłami marketingowymi nie zrobił dosłownie nic! Win 7: Win 8.1: Win 10: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VACek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 PROSIŁ BYM O KONSTRUKTYWNĄ OPINIĘ A NIE ZWYKŁE NABIJANIE POSTÓW !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eidur Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Panie nadgorliwy, to nie było nabijanie postów. Po prostu prosiłem o krótką opinię co do systemów jako podsumowanie, bo nie chce mi się czytać tej sagi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorynek Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 To nie saga tylko logi. Do czytania niewiele. Specjalnie dla Ciebie kompendium minimalistyczne: W7 - 14,17 fps W8.1 - 14,32 fps W10 - 14,35 fps najnowszy kodek W7 - 24,51 fps W8.1 - 24,61 fps W10 - 24,56 fps Test miał pokazać, że w wydajności podczas obróbki kodeka x265 HEVC nie ma kompletnie żadnej różnicy pomiędzy systemami. Nawet pół klatki. Maksymalna różnica 18 setnych fps jest grubo poniżej błędu pomiarowego. Natomiast zwiększenie wydajności za pomocą optymalizacji kodeka jest możliwe i nawet bardzo skuteczne, przy czym różnic pomiędzy systemami nadal nie ma. P.S. Z resztą czymkolwiek byśmy nie testowali(SuperPi, Cinebench itp itd) również nie ma żadnej różnicy. Niewielkie różnice widoczne są tylko przy testach gier DX11 vs DX12 i to w jedną lub drugą stronę. Jak już wiadomo DX12 nie spełniło pokładanych oczekiwań wydajnościowych przy okazji generując dodatkowe problemy i producenci gier zaczynają go porzucać na rzecz Vulkan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.